Opnieuw een heerlijk weekend - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Opnieuw een heerlijk weekend - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Opnieuw een heerlijk weekend

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

26 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Alweer een heerlijk weekend achter de rug! De vrijdagavondborrel was gezellig. We hebben bij Spice, een Beachbar, gezeten.
Een beetje jammer dat de muziek behoorlijk luid was, op onze leeftijd vinden wij het belangrijker om gezellig te kunnen kletsen, zonder elkaar in de oren te hoeven schreeuwen, maar ondanks dat toch een leuke ervaring! Grappig ook, uitgaan en je schoentjes uit moeten doen, omdat je op het strand bent. Geweldig!!!(jajaja in Duitsland kan dat niet...dus niks gewend inderdaad).

Zaterdagmorgen opnieuw de zoektocht naar meubilair voor de huurwoning. Want, zoals iemand ook al vroeg, wat kies je en wat is slim? Wil je het mee naar huis kunnen nemen, of laat je het hier achter voor de tweedehandsmarkt, die florerend schijnt te zijn, echter ik heb de juiste sites nog niet echt gevonden.... Dus wij wikken en wegen en volgens mij zijn we er uit, dat gaan we dan op korte termijn regelen, zodat we het allemaal gezellig kunnen inrichten. En ik heb een nieuw middel tegen muggen gevonden: zie foto spuitbus. Deze bus is echt effectief! het stinkt niet, het werkt heel goed en je kunt het ook op je kleren spuiten, zonder vlekken te creëren. Top!!! Ik ben blij en Leo ook!
Ook hebben we zaterdagmiddag nog ff gezellig geskyped met onze buurtjes in Bathmen, want ja die missen wij wel! Natuurlijk weer heerlijk gezwommen op onze vaste plek en een kleurtje opgedaan. Ik denk dat Leo en ik nog wel opvallen, door onze bijna lichtgevende witte kleur. Maar zaterdagmiddag heeft daar verandering ingebracht! We hadden wel een dilemma...onze Limoncello was vrijdagavond opgegaan...en welk borreltje moeten we nu in de weekenden nemen....de Limoncello komt pas over een week of drie weer aan op het eiland...AARGHH dan maar een drankje met een prachtige turqoise kleur genomen: Hypnotic, lekker, maar lang niet zo lekker als limoncello. Zondagmorgen hebben we het er even lekker van genomen, rustig aandoen. want normaal gesproken staan we elke dag op om 6 uur, ook op tijd naar bed hoor, maar het komt er wel even op aan.. De Bonairiaanse ezeltjes laten zich ook meer zien. Het blijft een gekke ervaring, opeens een Koppel? Kudde? Ezels door de straat. Niet aanhalen, want dat komt niet goed, maar is wel moeilijk hoor, ze hebben van die leuke snuitjes.
S'middags was Leo helemaal klaar voor zijn uurtje windsurfen, bleek dat er geen oefenboard meer te huren was..konden we weer naar huis, hebben we maar een rondje in het zwembadje gezwommen. Daarna zijn we naar een eet/drinkgelegenheid geweest net even buiten Kralendijk. Leo had daar afgesproken met een collega. Nou mensen hartstikke leuk hoor, goed voor ons Papiamentu..(gelukkig spraken de mensen Nederlands tegen ons...). We hebben daar voor USD 10,- gesmuld van een heerlijk lokaal gerechtje, Leo met Geitenvlees en ik met Kip! Echt heel lekker. Ik kwam in gesprek met een meneer (pappi Cultuur) die in het verleden directeur Cultuur op het eiland was geweest en met een Bonairiaanse dans- en muziekgroep op de folklorefestivals in Warffum, Raalte en Holten was geweest. Hoe klein is de wereld! Voor de lezers uit Raalte, hij kent de familie Blom (van het restaurant?) en burgemeester Zuiddam persoonlijk ;-), hij mocht daar altijd logeren. Leuk gesprek gehad en een goed contact want we konden hem altijd bellen. Lijkt mij wel handig voor mijn studie, Culturele en maatschappelijke vorming. Hij vond het heel leuk dat wij op deze wijze contact maakten met de lokale bevolking! En wij waren allebei ook blij dat het op deze manier ging, zo hadden wij ons dat ook voorgesteld! Nederlandse mensen kennen we genoeg, maar echte Bonairianen niet en hoe leuk is het dat op zo'n manier te doen!. Leo zat heerlijk aan het bier en ik aan de cola-light..Stapt hij uit gewoonte achter het stuur. Nu is dat niet zo heel erg op Bonaire, daar wordt niet op gecontroleerd, maar ten eerste: dan had ik ook aan de drank gekund en ten tweede zo zitten wij niet in elkaar. Dus snel gestopt en gewisseld...Eenmaal thuis, merkte Leo dat 3 biertjes in de warmte best hard aankomen en moest hij even de binnenkant van zijn ogen bekijken....

Ik voeg wat foto's toe van de afgelopen tijd! Veel plezier en Te Awero.

Saludo Kordial,
Marjan

• 26 Januari 2015 - 20:27

André De Jong:

He lieve tante mooi al die verhalen , hier ook alles goed .
    Wordt ook nog gewerkt op het eiland ?
    Of komen die verhalen nog ?

Groetjes uit het mooie Lemmer

• 26 Januari 2015 - 20:33

André De Jong :

Wat is jullie e-mail adres wil je een. Paar foto's mailen