de 1e dagen, een samenvatting - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu de 1e dagen, een samenvatting - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

de 1e dagen, een samenvatting

Door: Marjan de Jong.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

07 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Facebook 3 januari
Gisteravond (voor ons dan) veilig en wel gearriveerd om 20.00 uur. De reis met KLM ging heel voorspoedig, de gitaar mocht mee de cabine in, we kregen heel regelmatig ons hapje en drankje. Tussenstop in Aruba, moesten we van boord, zelfs nog de schoenen uit en door het securitypoortje . Ook op Airport flamingo verliep het allemaal prima. Onze contactpersoon voor het huis liet even op zich wachten, maar 1 van de taxichauffeurs kende hem en hupsakee, Anthony werd gebeld en stond opeens achter ons..hij was er al, had zichzelf op een koud drankje getrakteerd. Op naar het huis, daar waren we zo en het huis is inderdaad ruim en prima. We hebben ook meteen een jonge kattenvriend... De kat van de buren.... Uiteindelijk gaan slapen, bleek vannacht een stroomstoring te zijn ontstaan, gelukkig hadden we een zaklantaarn op het nachtkastje staan, ook meteen een stevige stroomstoring, want om 9 uur nog geen stroom. Dus taxi gebeld, op naar autoverhuurbedrijf en autootje (ja echt personenauto, geen pickuptruck)... Geregeld, toen voor het gemak maar naar de Albert Heijn.. Ja jullie lezen het goed! De appie happie... Even wat eten scoren... Uiteindelijk op weg naar huis, maar dat is nog niet zo gemakkelijk wanneer je nog niet precies weet waar je huis woont . Maar we hebben onze casita bonita gevonden en inmiddels werkt de electriciteit ook weer, dan nu maar ff een siësta
Zo een kleine update van de avonturen van Leo en Marjan..

Facebook 4 Januari
Speciaal voor Berend de Bruin en Hans Wolters voor ons nog de vogel zonder naam, maar vanochtend al 2 kolibrietjes in de tuin gezien en papegaai-achtigen vlogen over onze tuin en dat hebben we het nog niet over de felgroene hagedisachtige en de grote leguaan in de achtertuin
Het huis wat meer eigen gemaakt, persoonlijke touch! Met een kadootje van mezelf, een lieve kaart, een mooie tekening, een zeer persoonlijke kalender voor 2015 en een foto van de meisjes op hun best — met Leo de Jong bij Kaya Oro.
4 januari, vannacht enorme regenbuien en harde wind,maar dat geeft niet want wij sliepen. We zitten namelijk nog in het staartje van het regenseizoen. De reden waarom alles ook nog zo groen is. Maar goed uiteindelijk toch om 4 uur wakker....gelukkig wel weer in slaap gevallen. Vanmorgen werd ik zoals elke zondagmorgen door Leo verrast met een ontbijtje op bed. In dit geval yoghurt met aardbeienjam, de lieverd... . De ochtend rustig doorgebracht met lezen in het boek van trix van Bennekom: de tragiek van Bonaire,leerzaam! Na de siësta de auto ingestapt en richting Rincon gereden en nog een stukje door om het eiland een beetje te verkennen. En jah hoor daar waren ze in grote getale, de beroemde geitjes van Bonaire. Ze liepen overal, op de weg langs de weg, in tuinen, zelfs in bomen, gekkiggeit . We hebben een bordje goatfarm gezien, maar konden de verleiding weerstaan om Aletta op te zoeken. Met wat proviand in geslagen te hebben terug naar onze casita, wederom een uitdaging om deze in 1 keer te vinden, maar het komt vast goed . Af en toe hebben we visite van autochtone kattebeesten, heel lief, klein en ondeugend. Het woord nee en de betekenis ervan pakt het ene kattebeest beter op dat het andere . Nu samen op de porch aan het genieten van het mooie weer en de lokale geluiden: krekels, een zingende jongedame, blaffende honden, het ruisen van de wind en een enkele onverlaat die meent dat ook wij zitten te wachten op stampende dancemuziek, och och die jeugd van tegenwoordige voor vandaag bon noche

Facebook leo 5 januari
Na de eerste spannende dagen vandaag voor het eerst gewerkt. Vanmiddag nog een paar administratieve dingen geregeld. Ook tijd voor een eerste fotoreportage. Immers een paar plaatjes zeggen meer dan duizend praatjes. De werkplek van Marjan de Jong met een paar wc-rollen ergonomisch ingericht. Daarnaast een van onze tuinbezoekers op de foto gezet. Verder wat foto's van onze woning. Deze is goed voorzien van ingebouwde horren. Het lijkt allemaal rozengeur en maneschijn maar de douche heeft alleen maar een kraan voor koud water. Maar het komt er toch wel behoorlijk warm uit! Tijdelijk een auto gehuurd totdat de RAV4 arriveert.