The Container The Final! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu The Container The Final! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

The Container The Final!

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

02 Maart 2015 | Bonaire, Kralendijk

Lieve lieve lezers, hier een berichtje van ons vanaf een uitermate groen Bonaire. Het regenseizoen kent deze keer geen limiet, het heeft in jaren niet zoveel geregend. Voor de vakantiegangers op korte termijn, vreest niet! een buitje is zo weer over en zorgt voor de broodnodige verkoeling! Vrijdag was er zelfs een onweerswaarschuwing, maar geen donder gehoord, of bliksem gezien. Dus net zo betrouwbaar als de code oranje in Nederland!. Maar nu ik het toch over vrijdag heb!. Vrijdagmorgen werd ik gebeld door mijn vriendin van het vervoersbedrijf, met in haar stem een lach en goedgeluimd. En ja hoor: Mevrouw De Jong! Ik heb goed nieuws voor u! De container is gearriveerd!. Nou blijer had ze me niet kunnen maken, want alleen het weten dat je spullen hier op Bonaire zijn, maakt het echtpaar de Jong heel blij!. Mijn vriendin gaf aan, dat wanneer wij dat wilden, de auto vrijdag alvast op konden halen.. Nou dat wilden wij wel! Dus ik s'middags naar mijn andere vriendin van het assurantiekantoor! En ik weet als geen ander dat assurantiemensen echt heel gezellige mensen zijn! Nou mijn assurantievriendin was blij mij weer te zien en dat was geheel wederzijds! Wat een fijne gezellige vrouw! Zij regelde voor mij een kentekennummer en een fijne verzekering! En ik kreeg 2 pennen mee, waar gebeurd dat nog tegenwoordig? ;-). Ik door naar het belastingkantoor, want voordat ik mijn nummerplaten op kon halen, moest ik eerst de motorrijtuigenbelasting betalen...Dus ik naar het belastingkantoor gehuppeld, gelukkig was het niet druk! Maar dat was met een reden kwam ik achter.... :-( .. Mevrouw: Jah? komt u voor de kentekenplaten? Ja, dat klopt, zei ik nog blij... Die kassa is gesloten , maandag om 9 uur gaan ze weer open. De tijden zijn veranderd van 9 uur tot 13.30 uur.. Oh euh stamelde ik verbijsterd.. het was namelijk 14.30 uur......ja euh... Is het duidelijk mevrouw, maandag moet u terugkomen....oké duidelijk ik kan het niet anders maken.... Bedacht dat ik met een workshop klantvriendelijkheid nog heel veel voor deze mevrouw kon betekenen..(zoals ik wel vaker tegenkom in de dienstverlening, maar dat terzijde). Ik zwaar teleurgesteld Leo gebeld, die heel laconiek, nou schatje dan doen we dat toch maandag....oké...
Zaterdag lekker een rustig rommeldagje gehouden, s'morgens naar de cultuurmarkt in Rincon. Heel leuk bij het museum van Rincon. Er was vooral veel eten en wat arts & crafts te koop. Opvallend vond ik dat vooral de lokale Bonairiaan te vinden was op dit kleinschalige festijn, dat vind ik altijd wel een goed teken! We hebben een lekker kokostaartje en kokosbroodje gescoord en een tas vol groente en fruit EN een enorme watermeloen! Heerlijk! zoals gezegd, verder deze dag niet zoveel uitgevoerd, maar das helemaal niet erg! Zondag heeft Leo gewindsurft, zoals de facebookers hebben kunnen zien! ik zal proberen het filmpje toe te voegen! Hij mocht weer een groter zeil en ging als een speer! Leuk om te zien hoor! S'avonds zijn we uit eten geweest bij Patagonia, een Argentijns steekrestaurant. De prijzen waren heel Nederlands, maar we kregen zonder te vragen water en onze glazen werden regelmatig bijgevuld (zonder daarvoor iets in rekening te brengen). De serveerster was een aardige jongedame uit Venezuela, die ook haar best deed om een paar woorden Nederlands aan haar programma toe te voegen. Kortom het was een gezellige avond!

Vandaag was het dan eindelijk zover! de inhoud van de container werd geleverd! Michel, een lange zeer vriendelijke meneer, geboren op het eiland, binnen 3 minuten had ik zijn afkomst uitgelegd gekregen. Ik vroeg alleen maar of hij op Bonaire geboren was.. hij zag er niet heel Bonairiaans uit, maar hij legde uit dat in zijn voorvaderen blanke mensen hebben gezeten, waardoor hij dus groene ogen heeft en een "europees" uiterlijk.. Daar vroeg ik het niet voor! Ik heb geleerd dat mensen graag vertellen over hun afkomst, dus mijn eerst vraag is altijd: bent u hier geboren...
De twee andere heren kwamen er aan met de dozen en dergelijk en binnen een uur stond het bed, was alles uitgepakt en kon ik de mannen voorzien van een sapje! Blij liep ik door het huis, mijn Studieboeken mooi op een rij op het bureau! Morgen direct aan de slag!. Komt Leo thuis! Die wilde natuurlijk meteen al zijn hebbedingetjes bekijken....Mist hij een kist, nadat ik het kruisverhoor goed had doorstaan en de boterhammen naar binnen had gewerkt, wij op weg naar het vervoersbedrijf...Natuurlijk gesloten tussen de middag...De poging van Leo om van de autodeur een draaideur te maken is gelukkig mislukt...wij na pauzetijd weer terug. Ik zal er niet te veel woorden meer aan vuil maken, maar mijn man stond inmiddels op exploderen en met mijn charmes en onderhandelingstechnieken bleven de mensen van het vervoersbedrijf zich vooral tot mij richten...Uiteindelijk is de kist gevonden op een plek die ik al had voorzien en volgens iedereen onmogelijk was....Inmiddels is het hier 18.57 uur en Leo is blijmoedig aan het zingen met al zijn hebbedingetjes! Eind goed al goed! De auto meegenomen, wel fijn hoor zo'n 4wd, die trekt je zo de heuvels op! en een mooie Kentekenplaat dat we hebben (die door de jongens van het vervoersbedrijf heel vakkundig geplaatst is, met een voorzorgshandeling om ervoor te zorgen dat onze belastingsticker niet gejat wordt ;-)). En de huurauto zonder gezeur ingeleverd!

Vanavond heerlijk slapen in ons eigen bedje, met ons eigen kussen en ons eigen oude linnengoed!

Zo eindelijk dit hoofdstuk af kunnen sluiten! Geeft rust! De boeken staan prachtig op mijn buro, de naaimachines en stoffen zijn gearriveerd (wat dacht ik toen ik het inpakte...). De Strijkijzer is meegekomen( zonder strijkplank, heel handig, want we hadden er thuis twee...), zoals gezegd, lieve Leo is weer helemaal in de happy singing mood, wat wil een Marjanny nog meer... Ik denk zo lekker onder de douche en straks boer zoekt vrouw in de herhaling via BVN kijken! Heerlijk!

Bon Noche, Bon Siman

Saludo Kordial Marjan

  • 03 Maart 2015 - 07:20

    Margreet:

    Wat heerlijk je eigen spullen! En leuk dat we Bonaire door jullie ogen leren kennen op deze manier!

  • 03 Maart 2015 - 10:34

    Martin Kunst:

    als ik het allemaal lees is mijn conclusie: onthaasting en vooral genieten. Eh ....wordt er op Bonaire eigenlijk ook nog gewoon gewerkt?? Veel plezier gewenst met jullie eigen spulletjes,geeft houvast!

  • 03 Maart 2015 - 10:34

    Anneke Wolters :

    kun je nu fijn aan de slag geniet van de tijd dat jullie daar verblijven weer een hele belevenis en laat ons mee genieten kusje Mam

  • 03 Maart 2015 - 18:19

    Alie:

    Wat fijn dat er alles nu is,eindelijk je studie vervolgen .Leo kan nu zijn hobbij uitvoeren .Heerlijk je eigen bed wat zal dat goed slapen.Nou succes verder weer genieten gr alie.

  • 03 Maart 2015 - 23:17

    Carin Benders:

    Wat heerlijk dat jullie je eigen spullen weer hebben. Ben altijd blij als ik jullie berichtjes lees. Ben je toch een beetje bij ons.

  • 09 Mei 2016 - 09:57

    Tonny In 't Hof:

    hallo Marjan en Leo, een goede morgen gewenst. En dan is het in één keer stil in ons dorpje....Geen Lentefeest meer.....
    Voor onze historische kerk was er een ontmoeting met Leo : enigszins verbaasd was ik wel : zo maar een bekend gezicht van een persoon waarvan je verwacht dat deze persoon duizenden kilometers ver van het mooie weer op Bonaire aan het genieten is....
    Marjan, jammer dat ik je niet heb getroffen....of zijn jullie nog in Bathmen ??? Veel liefs, Tonny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 55480

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: