7 januari - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu 7 januari - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

7 januari

Door: Marjan de Jong.

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

08 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Het is vandaag alweer woensdag! het gaat toch heel snel allemaal. Leo is maandag zoals al eerder beschreven fris en fruitig aan zijn nieuwe baan begonnen. Gisteren ben ik de hele dag alleen "thuis" geweest, Leo komt tussen de middag wel thuis voor een soepie, boterhammetje en een siësta, maar is daarna snel weer teruggegaan. Ik heb s'morgens maar eens de herhaling van Boer Zoekt vrouw bekeken, want ik had die nacht heel slecht geslapen... Mijn prins op de erwt had namelijk last van omgevingsgeluid en dropte toen het plan om toch nog eens te kijken naar andere Casita's bonita's. Hij verder slapen, ik verbijsterd wakker en meteen maar gaan kijken op sites naar de mogelijkheden..... Daarom mocht ik van mezelf kijken naar Boer zoekt vrouw op de Laptop. Daarnaast maar eens wat actie ondernomen voor informatie over een ander onderkomen.. dat loopt nu eens kijken of het wat gaat worden. S'avonds omstreeks 17.30 uur vlogen wel 16 Troepialen voor onze casita langs (tropische Parkieten) Mijn grote Broer Hans zou zeggen: Mooi man! geweldig gezicht en die heldere groene kleur van de veren met dat geel/oranje koppie...
Vannacht had leo helemaal geen last van omgevingsgeluid.. Kiek'n wat ut wordt... Vanochtend heel druk bezig geweest met het opstarten van deze site en heel blij te zijn met het feit dat ik voor mijn module Ontwikkelings- en Levensfasepsychologie een 9 heb gehaald. Daar word een Marjan wel heel blij van!. Vanmiddag met Leo naar Kralendijk gegaan en daar alleen wat rondgelopen, er lag een groot cruiseschip (loveboat ;-)) er was een klein marktje met lokale producten. Daarna heerlijk bij Karel's BeachBar 2 Cappuutjes gedronken, dat had ik wel verdiend en zo fijn lekker aan de blauwe oceaan. Daarna had ik de opdracht van Leo gekregen om naar de supermarkt te gaan, vooralsnog blijft het de AH omdat daar de keuze ruim is. De vraag was alleen: HOE KOM IK DAAR... rondje hier, afslagje daar...maar geen AH. Toen zag ik een bordje richting Vliegveld, dat heb ik maar gevolgd want dan wist ik de weg wel zo'n beetje. Want vanaf het vliegveld, toen we de auto hadden gehuurd, hebben we de AH gevonden. Goed, netjes boodschapjes gedaan, ingeladen en jah waar woonde ons huis ook al weer...maar ook die heb ik teruggevonden. Ook omdat ik met rondje hier en afslagje daar, voor de zekerheid ook de weg naar onze casita had geoefend. Leo op tijd weer opgehaald, heerlijk gegeten en nu weer in de ruststand. Leo tokkelt wat op zijn gitaar, ik werk het reisverslag bij..
Nog even over het weer, natuurlijk is het overwegend mooi weer, maar vandaag toch een paar flinke buitjes, zeer plaatselijk soms, want toen leo thuis kwam, was hij verbaasd dat de bestrating zo nat was, ja lieverd het regende net heel hard, had de lieverd niets van gemerkt..na de regenbui is het meteen weer mooi weer en is alles zo weer droog.

Bon Noche

  • 08 Januari 2015 - 18:23

    Diny Verwoolde:

    He zusje hopelijk ga je dit vol houden de mooie verslagen maken, je had schrijfster moeten worden en een mooi boe schrijven, kan altijd nog toch ?? Het is echt genieten om je verslagen te lezen. Zo gauw ik kan Skype met jouw kletsen we even uitgebreid. Wat weer betreft ,jij hebt het tien keer beter hier is het echt pokke weer, regen regen en nog eens regen.
    Ik wacht op je volgende verslag , hier is even geen nieuws behalve het weer en tja ook dat is eigenlijk geen nieuws voor Holland. Dikke kus van je zus.

  • 08 Januari 2015 - 22:57

    Mieke Van Der Kuip:

    Leuk om dit verslag te lezen. Ik sluit mij aan bij je zus, je jhad schrijfster moeten worden. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 54547

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: