3 maand Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu 3 maand Bonaire! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

3 maand Bonaire!

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

03 April 2015 | Bonaire, Kralendijk

Hallo lieve lezers!

Ten eerste het beste nieuws voor de mensen in Nederland die ons missen! De tickets voor het familiebezoek zijn geboekt en we komen maar liefst 4 weken naar Nederland! Goed nieuws voor iedereen denk ik!

Vorige week vrijdagavond kwam onze juf papiamentu met haar man bij ons op bezoek. We hadden van beide kanten zo'n anderhalf uur ingepland, dus toen zij omstreeks 18.45 uur arriveerden, konden we niet bevroeden dat we uiteindelijk om 0.45 uur onze gasten uitzwaaiden! Wat een gezelligheid! Het kleine flesje Nobeltje moest er wel aan geloven, maar was het meer dan waard! Het weekend was, zoals altijd heerlijk! Leo op de surfplank, ik gezellig aan de bar. En thuis lekker aanrommelen. En ruim 4.30 uur skypen met een heel lieve, leuke mevrouw, het was nodig denk ik!

De werkweek was als elke andere werkweek, alleen een dagje korter! Leo gaat in mei weer naar de bovenwindse eilanden en ik ga een paar dagen met hem mee naar Saba!. Dat wordt nog wel een uitdaging voor mij, want ik "mag" in zo'n klein vliegtuigje...Niet over nadenken, maar gewoon doen! we gaan het weekend ervoor naar St. Maarten, kunnen we dat ook een beetje ontdekken! Ik moest mijn ticket daarvoor daarom deze week betalen bij de balie van Inselair op het vliegveld. Geholpen door een jongeman in opleiding, die door zijn collega op strenge doch ludieke wijze begeleid werd...Hoor ik opeens de tune van de serie " Loveboat" door scheepshoorns uitgevoerd. Hilarisch, The Royal Princess (echt een flatgebouw)
lag in de haven en ging vertrekken...Ik had het nog niet eerder gehoord. Dan heb je als bedrijf ook humor, vind ik! Dit weekend is het ook hier pasen en vandaag (goede vrijdag) is zo'n beetje alles gesloten. Pasen is hier heel belangrijk, maar ook het moment om te gaan kamperen met de familie. Niet kamperen als in Nederland, want ik begrijp van Leo dat veel mensen gewoon thuis gaan slapen..Vanmiddag wanneer Leo weer gaat windsurfen, gaan we het meemaken, want op Sorobon schijnen veel mensen te gaan kamperen. Het waait deze week behoorlijk hard, de storm van Nederland is hier naartoe gewaaid denk ik.... Er ligt vandaag een klipper (volgens Leo) in de haven, mooi gezicht zo'n grote zeilboot, vanmiddag even kijken. Maakt het Pirates of the caribbean gevoel wel echter, zeker toen het schip vanmorgen de haven invoer, helaas zonder gehesen zeilen, maar toch!

Tot een volgende Blog:
Felis Pasku di Grandi!

Dushi wikent en Ayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 55432

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: