Een fantastisch weekend - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Een fantastisch weekend - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Een fantastisch weekend

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

19 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

tsja heb wel even na moeten denken over de titel, want het is natuurlijk niet zo aardig wanneer onze lezers in Nederland zitten met sneeuw en naar weer, maar aan de andere kant, door onze verhalen brengen we wel weer zonneschijn in een ieders leven

Het begon vrijdagmiddag al. Ik ben heel druk bezig geweest met het oriënteren op zaken die we nodig zijn voor ons nieuwe huurhuis, want ja het gaat door, het derde huisje wordt het. Administratief moet een en ander nog doorgevoerd worden, maar als alles goed gaat krijgen we 26 januari de sleutel! Ik had natuurlijk een fantastische verhaallijn bedacht over ons nieuwe huurhuis, maar lieve Leo heeft vandaag op Facebook foto's geplaatst....weg verhaallijn...Maar goed wij zijn heel blij, ik had het huis ook in NL al op de site gezien, maar toen was het nog niet in ons bereik, maar de huurprijs is verlaagd en dat bracht mogelijkheden voor de aardige familie de Jong. Tevens wel de openbaring dat Leo en ik eigenlijk ordinaire luxepaardjes zijn... we kunnen niet Back to Basic... Wanneer we de sleutel van het huis hebben, zal ik daar verder op ingaan.

Maar vrijdagmiddag begon ons weekend al goed, want Leo was getipt over een strandje en daar zijn we even gaan kijken. Wie staat daar te kletsen met een Local? jawel, een BN-er Aletta, de geitenboerin...vergeten we nooit meer natuurlijk...
De volgende ochtend zijn we samen alvast meubels wezen kijken en in ieder geval een eethoek geregeld voor op de porch en de rest komt zsm, we moeten nog even de opties en de kosten op een rijtje zetten. daarna hebben we nog wat boodschapjes gehaald en bij Kip-Tukkie een gerookt kippetje gekocht, heerlijk!!! dat gaan we vaker doen! Het kippetje is gerookt op eikenhout, afkomstig uit Volendam ;-).
Vervolgens zijn we naar Jibe-city geweest om een Boardshort en windsurf-les voor Leo te regelen. Daarna langs de kust, waar ook de zoutwinning plaatsvindt, teruggereden. Daar zagen we zo'n leuk strandje dat we meteen besloten daar de middag naar terug te gaan. Zo gezegd zo gedaan: Snorkel check, duikbril check! Leo is gediplomeerd snorkelen dus die zwom meteen geroutineerd weg. Ik daarentegen onderging alle ervaringen die een ongeoefende snorkelaar moet ondergaan... Snorkel niet goed, dus stikken in zeewater... bril niet goed, Snorkel en bril niet goed. Gelukkig heb ik dan leo bij mij, die mij zorgvuldig op weg helpt. Maar ademen door zo'n dun pijpje vind ik ook nog niet zo makkelijk..Best een beetje eng...maar uiteindelijk was ook ik in de comfortzone en konden we samen genieten van de scholen vissen en visjes met mooie kleurtjes.
Op een gegeven moment kom ik boven water en zie naast mij een grijzige schim (zonder bril, dus schim...) dus ik tegen die schim, mooi he het onderwater leven, zegt de pelikaan, het gaat mij alleen om de vissen...hahahaha grapje natuurlijk..
Mijn ultieme ervaring was niet onder water, maar boven water met diezelfde pelikaan. op het moment dat ik me aan het klaarmaken was voor het snorkelavontuur, zag ik de pelikaan. Al geweldig om mee te maken en 1 van de eilanddieren die je niet mag missen. Maar de pelikaan werkte ook nog mee, hij vloog boven het water en opeens een snoekduik in het water om de besproken vis te vangen. GEWELDIG GEZICHT... Leo en ik waren helemaal blij met deze middag en hebben de middag afgesloten met een gezellig kopje cappuccino aan het water op terras. De zaterdag was al een succes en de zondag moest nog komen...
Zondagmorgen eerst even geskypt met Freddie en Mem, mooi!!! Echt fijn hoor, alle middelen die ons tegenwoordig ter beschikking staan. En voor het eerst voor ons, de optocht ezels langs ons huis. gek hoor van die loslopende beesten door de straat, zal in NL echt niet voor gaan komen.. En de Leguaan liet zich ook nog even zien.
Daarna op naar Sorobon, Jibe city voor de windsurf-les van Leo, het ging met vallen en opstaan, maar uiteindelijk zag ik hem regelmatig echt windsurfen. Ondertussen zat ik relaxed op een bankje, ordinair gesprekken van andere mensen (amerikanen) af te luisteren. Heel interessant. Thuisgekomen heb ik nog een paar baantjes in het zwembad bij ons huis getrokken. En dan opnieuw het besef dat we rijk worden van ervaringen, gek gevoel om bij je huis in je zwembadje te stappen... WEL HEUL LEUK!!! nu aan het nagenieten van ons fantastische weekend..dat smaakt naar meer!

Saludo Kordial,
Bon Noche, Bon siman (hoop maar dat het laatste woord echt werkweek betekent...).

  • 19 Januari 2015 - 12:14

    Johanna Wiersma:

    Hoi Marjan.
    Wat is het heerlijk om dit te lezen. Op deze manier ben ik elke keer even "op vakantie"
    Krijg steeds meer zin om een keer naar een van de eilanden te gaan. Moet dit echt een keer gaan plannen.
    Succes met het zoeken van de spullen naar jullie huis. Jullie huis hier heeft een wit dak, maar het smelt al snel weg wel even mooi en weer eens wat anders dan regen!!!!
    groetjes Johanna.

  • 19 Januari 2015 - 15:31

    Gerrie:

    hier is helemaal geen sneeuw, wie strooit toch met dergelijke rare verhalen? Wij hebben mooi Hollands weer...maar wil best met je ruilen hoor

  • 19 Januari 2015 - 21:20

    Alie:

    Dat klinkt naar een mooi weekend. Mooi dat het huis is geworden welke je graag wou .Hoop dat je het leuk in kan richten.maar wat doë je straks met je meubels als je weer naar Nederland gaat? Groetjes alie

  • 19 Januari 2015 - 22:37

    Diny Verwoolde :

    Wat een heerlijk verslag weer..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 55480

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: