Eerste week Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Eerste week Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Eerste week Bonaire

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

09 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

9 januari 2015, het is een feit, een week geleden vertrokken wij naar Bonaire.. en nu is Leo al druk aan het werk en probeer ik thuis mijn draai te vinden.

Nu denken jullie, och die twee die hebben daar elke dag een tropisch paradijs... maar niets is minder waar hoor... waarschijnlijk wilden de benedenwindse eilanden solidair zijn met het echte Hollandse weer, want vanochtend niets dan harde buien en hardere wind dan normaal. Bovendien word ik door de lokale mug (vooralsnog niet de denguemug, hoop ik) als zeer lekker hapje gezien, want elke ochtend word ik als stevig ontbijt gebruikt. Ook de namiddag ben ik geliefd, want opnieuw word ik dan weer te grazen genomen... (de deetlotion zal dan zijn uitwerking verminderen, denk ik..).

Toch is het elke avond een feestje om buiten te zitten en alleen naar binnen te hoeven gaan omdat je naar je bedje moet, niet omdat het koud of klam wordt. En tussen de buien door is het heel snel toch weer mooi weer. Elke dag horen en zien wij mooie vogels fluiten en vliegen. Prachtig hoor, die felle kleuren van de tropische vogels.

Morgen gaan wij het eiland opnieuw ontdekken en wellicht een voetje en meer in de oceaan steken...
Leo is vanavond naar de nieuwjaarsreceptie en gaat op de terugweg langs de Snek om ook voor mij wat eten mee te nemen.
Want lieve mensen zonder auto begin je niet zoveel op dit eiland..
En aangezien Leo met de auto naar het werk is, ben ik gebonden aan het huis. Wellicht nog een reden om opnieuw om ons heen te kijken naar een woning iets dichter bij het bruisende centrum van Kralendijk, zodat ik eventueel lopend naar de plaatselijke super kan gaan. Hier durf ik dat niet zo goed, daar elke morgen een vervaarlijk uitziende rottweiler zijn rondje maakt door de buurt. Aan de buurhonden hoor ik dat hij in aantocht is, want dan beginnen zij luid te blaffen. Het was deze week echt heel grappig, ik zag een buurhond, ook een rottweiler, alsof hij op een trampoline aan het springen was, telkens boven de muur uit kwam, Woef, en weer weg...

Het gemis van Simba wordt hier ruim gecompenseerd door drie lieve poezebeestjes, die om de beurt ons komen verblijden met een bezoekje.. Gisteravond lag de moederpoes (mini mini uitvoering van een noorse boskat) gezellig bij ons op een stoel. Haar kinderen :(denken wij) een zwart langharig jammerbeest komt langs en probeert altijd naar binnen te komen. En een cyperse kat komt ook altijd even langs voor een inbraakpoging en vraag om aandacht.

Zo jullie zijn weer een beetje op de hoogte tot een volgende keer!!!




  • 09 Januari 2015 - 21:31

    Pietenanniedejong:

    Hallo Leo en Marjan,
    Weer genoten van jullie verslag en ja de week is al weer om.
    Waren vandaag bij Petra op verjaardag.Ook al weer 12j.
    Vanavond naar de sporthal.Marieke won met 2-1 met haar team.
    Andre is nu nog bezig,dus wij nu even met jullei mailen.
    En steeds journaals over de toestand in frankrijk.
    Het weer is vandaag hier ook niks.Regen en storm.
    Zo lui een goed weekend en de volgende keer.
    Groeten Piet en Annie.

  • 10 Januari 2015 - 01:40

    Jean:

    Hi Marjam & Leo!

    What an exciting adventure the two of you are on! I'm doing my best to find good translators so i can see what's going on, and I'm loving your pictures.

  • 10 Januari 2015 - 15:13

    Regine:

    Hey Marjan en Leo,

    Ontzettend leuk om jullie reisverslag te lezen! Zo zijn jullie toch nog een beetje in zicht en kunnen wij ons een beeld vormen hoe het jullie op Bonaire vergaat.
    Hoop dat je snel vrienden zult vinden Marjan, zodat je een eigen sociaal leven kunt opbouwen! Maar eerst maar eens een goed plekkie vinden, dichter bij de bewoonde wereld, waar jij je ook lekker senang voelt.
    We houden jullie in de gaten!!..ha..ha..

  • 10 Januari 2015 - 19:02

    Diny Verwoolde :

    Al weer twee dagen zitten knuffelen met de katten beesten.tijdens het zussen weekend van de meiden in Londen, het lijkt of ze van plek zijn verwisseld Simba op de bank en cwinti boven haha maar allebei even lief hoor en aaibaar. Respect voor jouw hoe jij met de opleiding bezig bent, vandaag een opstart gemaakt naar de nieuwe E Learning die wij als verzorgende IG allemaal door moeten lopen. Pfffff best nog de bibbers en onzeker gekriebel in mijn lijf om dit allemaal weer op te moeten. Pakken . Ja moeten, ongeveer 30 modules in twee maand thuis in je vrije tijd en dan ook nog laten aftoetsen in de praktijk . Maar we gaan er voor. Groetjes aan Leo . Nu naar de verjaardag van schoon zusje Ingrid xx

  • 12 Januari 2015 - 12:54

    Miranda Menting:

    Hoi Leo en Marjan,
    Ik lees dat het "gewone" leven begint te komen op het tropische eiland. Ik ben benieuwd hoe het settelen gaat. Hoe is de eerste indruk van het werk Leo? En Marjan ga jij nog verder met je studie of heb je die on-hold gezet? En Marjan kennen ze op Bonaire vrijwilligerswerk?
    Ik heb benieuwd of ik de antwoorden binnenkort in een verslag ga lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 55269

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: