Bon Aña - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Bon Aña - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Bon Aña

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

26 Januari 2016 | Bonaire, Kralendijk

Bon Aña tur Hende!

Iedereen een goed, maar vooral gezond 2016!

En zo is er alweer een jaar Bonaire voorbij! Voor ons is het voorbij gevlogen! Het was een mooi, indrukwekkend jaar. Wat niet wil zeggen dat we allebei wel eens een dipje hebben gehad. Maar dat is in het "normale" leven in Nederland ook zo.

Oudejaarsavond hebben we met onze buurhond Kacho gevierd. Samen hebben we genoten van het spectaculaire vuurwerk dat werd afgestoken in Kralendijk en omgeving. Kacho was niet bang, hij vond het vooral heel gezellig samen met ons op de porch naar het schouwspel te kijken. Daarna hebben we hem weer naar zijn eigen huis gebracht, hij moest immers ook het huis van zijn baas letten. Zo konden wij samen met wat buren een borrel nemen op het nieuwe jaar. En ook dat was zeer gezellig!. Op 1 januari konden we onze droom uitlaten komen! Een nieuwjaarsduik, een geweldige ervaring....op Bonaire!

Na twee weekjes vakantie, mocht Leo 5 januari weer aan het werk. Daar had hij zeker weer zin in. Ik ben ondertussen bezig met de volgende module van mijn opleiding en heb het goede bericht gekregen dat ik voor de vorige geslaagd ben met een 8.5. Best trots op mezelf!. En we hebben alles onder controle.

En terwijl Leo goed bezig is, heb ik ook een baantje. Ik werk op oproep bij een bedrijf dat de organisatie van de geboekte tours op de cruiseboten coördineert op de wal. Tijdens de piekuren help ik mee, per tour mensen verzamelen en overdragen aan de touroperator.
Echt heel leuk. Ten eerste heb ik weer collega's, omgang met mensen, lekker in beweging en buiten! En het is leuk hoor, omgang met de toeristen, je spreekt zo nog eens iemand. En het verschil in nationaliteiten, het vergt enige flexibiliteit, maar vooralsnog is alles nog goed gekomen. En de wens om zelf eens een cruise te maken is alleen maar groter geworden. Want ik mocht onlangs bij een van de boten naar binnen! Geweldig hoor, bijna verdwaald, want spiegels en niet heel goed aangegeven. Maar dan kom je in een soort van theaterzaal, zoals ik me dat had voorgesteld. Jah ik wil ook!

Deze week is best een spannende week voor Leo, want staatssecretaris Jette Klijnsma komt naar de BES-eilanden. En zij doet dus ook Bonaire aan. En zij zal ook met medewerkers van de Arbeidsinspectie spreken. En dan gaat hij zondag naar de Bovenwinden...zodat ik weer twee weken alleen zal zijn. Maar nu wel met de wetenschap dat er best veel leuke mensen in de buurt wonen!
Bovendien moet ik heel hard aan de slag om de tweede module opdracht op tijd in te kunnen leveren! en starten met de derde module van het tweede jaar. Kortom ik hoef me niet te vervelen.

Verder heb ik op dit moment niet zo veel te vertellen. En Leo ook niet. Leo gaat heel goed met windsurfen, tenminste wanneer er genoeg wind staat. Hij staat veel in de straps, wat betekent dat hij echt heel goed bezig is ;-). Ik hoop een volgende keer een meer sprankelend en informatief verhaal te kunnen vertellen.

Bon Siman en ayooooo


  • 26 Januari 2016 - 22:59

    Alie:

    Succes weer met jou studie ,en mooi dat je weer werk hebt .Je hebt weer een bezigheid en gezelligheid gr uit Bathmen

  • 31 Januari 2016 - 14:01

    Jacqueline Hulsegge:

    Wat een mooi verslag we wensen je veel succes met je studie
    gr Jacq en Jan Hulsegge

  • 04 Februari 2016 - 16:03

    Eric Koopmas:

    Marjan, leuk verhaal Marjan. Wat is de opleiding?
    doe die geluksvogel vooral de groeten van die deze bouwvakker.
    ik herinner me de zeildagen met onze collega's waar Leo ook altijd bij is als de dag van gister.
    de tijd dat Leo bij ons binnenkwam en hij met mij mee mocht op inspectie om het vak te leren.
    bouwcontroleur zou hij nooit worden. hij ging die ladder op een bouwplaats in Zwolle niet op. Wat zeg ik; de zaterdagkrant van de telegraaf was hem nog te hoog.
    onze 1e stappen richting opdrachtgevers in het bouwproces staat me nog helder voor de geest.

    het reorganisatiebeest heeft steeds meer grip op de praktijk en op de planning. de teams zijn door elkaar gegooid. Naar mijn bescheiden mening geen succes.
    we zijn nu bezig met de stip op de horizon maar onze kapitein die ons naar de stip moest loodsen is van boord gegaan.
    uit ervaring weet ik dat een stip op de horizon nooit bereikt wordt. Een stip aan de horizon misschien nog wel maar dan moet ie wel naar je toekomen anders duurt wel heel lang.
    Ik heb tijdens één van die infodagen de stip vergeleken met een containerschip met 21 containers, de programma's waarin de projecten zijn geborgen.
    maar hoe het schip er precies uitziet weten we nog niet. kan wel een catamaran zijn. dus een gespleten organisatie. Wij en het management zijn er nog niet uit. Ik heb dit jaar 63 uur voor bouw en ook zo iets voor GWW. en ze hebben me 20 zaken Arbo in bedrijf in de maag gesplitst, je weet wel dat monitorproject. nog nooit gedaan in 29 jaar. Doe het maar gewoon.
    verder gaat alles goed.
    Ben opa geworden van een prachtige kleindochter. Opa en Oma hartstikke gelukkig. Alles d'r op en d'r aan.
    Leo en Marjan, het ga jullie goed.
    met vriendelijke groeten van Eric en Marianne en ik zal Jan Hendriks ook van jullie belevenissen op de hoogte brengen.
    Goede vaart jongelui.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 55805

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: