Alweer 2 weken op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken op Bonaire

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

16 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Ja lieve volgers, we wonen al 2 weken op Bonaire. En ik kan je zeggen het gaat snel hoor! Deze keer niet de wonderbaarlijke belevenissen van Leo en Marjan, maar gewoon hoe is dat eigenlijk wonen op Bonaire...

Het is elke dag warm weer, ook als het regent, de temperatuur overdag is zeker 27 graden en wanneer het zonnig is, zal het snel 30 graden zijn. Dus ja elke dag warm weer. Maar dat betekent niet dat wij elke dag in korte broek en hemdje de dag doorbrengen. s'morgens vroeg zijn de muggen actief en is het verstandig om lange mouwen, lange broek en sokken aan te hebben, het zelfde aan het eind van de middag. Anders word je lek gestoken. Nu heb ik daar veel meer last van dan Leo, maar ik heb inmiddels wel een adequaat middeltje gevonden om de prikbewegingen s'ochtends te beperken. In de regel prikken muggen mensen die lekker ruiken, vrouwen gebruiken vaak zoete geurtjes en dat maakt het extra aantrekkelijk voor de mug.. dus ik gebruik niet meer mijn douchegel, maar die van Leo, daar zit een lichte citrusgeur aan en inderdaad de prikbewegingen zijn stukken minder! Joehoe... zit nog steeds onder de bulten, maar als je prikweg direct gebruikt is ook dat leed snel geleden. s'nachts daalt de temperatuur en met de wind is het redelijk goed te doen. En ik kon me er vooraf niets bij voorstellen, maar buiten is het best fijn om een dun vestje aan te hebben. gek hoor!
We gebruiken het liefst zo min mogelijk de airco, je kan er maar beter niet aan wennen...maar de afgelopen dagen was ik niet fit, dus dan toch maar even. Vannacht was de wind zelfs koel te noemen, hoe aangenaam! maar toen was een mug in de klamboe....aaaaaarghhh. de klamboe is met deet behandeld, dus de schade is beperkt..

Leo gaat elke dag omstreeks 7.15 fluitend naar zijn werk, waarna ik aan de slag ga met de studie of een beetje rommel in het huis. Ik zorg ervoor dat er tussen de middag een lekker soepje klaarstaat voor het mannetje, zodat hij daarna nog even een siësta kan houden. Ik merk dat Leo heel goed kan wennen aan een vrouw die hele dagen thuis is en voor een aantal zaken zorgt. HAHAHA.

Vandaag is mijn regeldag en nee ik ga nog helemaal niets vertellen over een eventuele woning, ik hou de spanning er nog ff in... en vanmiddag even lekker oriënteren op een aantal zaken die we binnenkort nodig zijn.

zaterdag zijn we voor het eerst naar een andere supermarkt dan de AH geweest. De meeste andere supermarkten zijn in handen van Chinese managers ;-)... echt heel leuk (ja Leo en ik vinden het altijd heel leuk om in het buitenland tijd door te brengen in een onbekende supermarkt, ieder zijn hobby denk ik dan maar). Helemaal Spik en Span, veel Amerikaanse producten en goed nieuws voor ons... de drank is hier goedkoper dan in NL. hahahaha hebben we ons net op rantsoen gezet... maar alleen het weten is natuurlijk al fijn.

En verder leven we hetzelfde saaie leventje als in Nederland... Leo zingt en speelt gitaar s'avonds, niet zo lang als in NL. Wat heel leuk is wanneer je samen op de porch zit en Leo tokkelt een beetje op zijn gitaar..fijn hoor.... met mooi weer.. ach we hebben het niet zo slecht!!!
Nou ja mooi weer, das betrekkelijk, want collega's van leo vertellen dat ze dit jaar veel meer regen hebben dan dat ze de afgelopen jaren hebben gehad...dus zo leuk is het echt niet op Bonaire!

Bon Dia! Pasa un dushi wiekent

  • 16 Januari 2015 - 14:46

    Alie Isreal:

    Weer een leuk verhaal mooi om te volgen ,maar die muggen dat is vervelend .Maar dat weer lijkt mij wel wat.

  • 16 Januari 2015 - 17:33

    Diny Verwoolde :

    Weer een hoofd stuk van je boek klaar. Echt weer genieten die verslagen van jouw. Die muggen is wat minder

  • 16 Januari 2015 - 20:07

    Gerrie:

    Weer een leuk hoofdstuk van het 'Mijn leven op Bonaire'. Het boek is al goed begonnen.

  • 16 Januari 2015 - 23:53

    Hans Rump:

    Nou hier hebben wel regen genoeg gehad, veel knoflook helpt ook zeggen ze , Leo oefenen voor het concert gaat goed, groetjes hans .

  • 17 Januari 2015 - 08:03

    Leo:

    Fijn om te horen Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 789
Totaal aantal bezoekers 53597

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: