Al bijna3 jaar op Bonaire en een tweede verhuizing - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Al bijna3 jaar op Bonaire en een tweede verhuizing - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Al bijna3 jaar op Bonaire en een tweede verhuizing

Door: Marjan

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

22 December 2017 | Bonaire, Kralendijk

Mijn laatste pennenvrucht was in april.. is er dan helemaal niets gebeurd? vragen mensen zich wellicht af. Ja zeker wel, maar sinds juli ben ik 4 dagen aan het werk bij het museum en houd ik niet meer zoveel tijd over voor het bijhouden van het blog. Daarnaast is geen enkele dag saai op Bonaire, maar soms moet je er bij zijn...

Leo heeft nog weer bijgetekend voor 2 jaar! Hij heeft al veel op de rit, maar ziet nog wel mogelijkheden om de komende 2 jaar te verbeteren. Hij heeft zijn BAV-POLcertificering gehaald en heeft het naar zijn zin met zijn team!

Ik was al aan het werk in het museum als stagiair, maar inmiddels vervang ik de directeur ook vanwege zijn onbetaalde verlof. Heel leuk, veel nieuwe dingen, medewerkers werven en begeleiden. Financiele zaken, rondleidingen.. kortom pittig, maar ooh zo leuk! En in ieder geval mag ik zeker nog blijven tot eind april 2018. Komende tijd zal ik mijn tijd moeten verdelen tussen museum, studeren en een beetje genieten van Bonaire.

En wie ons ook volgt op Facebook, heeft inmiddels begrepen dat we verhuist zijn... In oktober moesten we ons huurcontract verlengen in verband met de verlenging van het contract van Leo. En daar kregen we op een vrijdagmiddag te horen dat verlening kon, maar dat een huurverhoging van bijna $600 per maand daarbij hoorde.. Nou dat was ietwat boven ons budget.. we woonden misschien nu nog een beetje aan de goedkope kant, door de huurverhoging zouden we opeens de hoofdprijs gaan betalen.. Dus op zoek naar een ander woonhuis. Gelukkig was daar Rebecca, de dame van ons verhuurbedrijf, die heel goed had geluisterd naar onze wensen en kwam met een heel leuk huis op de proppen, misschien ietsje minder luxe uitgevoerd, maar nog steeds al onze wensen...https://www.harbourtownbonaire.com/property-directory/kaminda-mexico-193 . het allerfijnste is wel dat we nu een hele mooie besloten tuin hebben waarin we heerlijk rond kunnen lopen en genieten van de rondvliegende kolibrietjes! En s'avonds de vleermuizen. We zijn net over, Leo heeft heel hard gewerkt en morgen gaan we samen ons oude huis nog ff kuisen en kunnen we genieten van een tropische kerst in ons nieuwe huurhuis.

Leo is in november nog 4 weken in Nederland geweest, waar hij onder andere een week bij de "nonnen" in Vught is geweest om het Spaans nog meer eigen te maken. Want met Spaans komt hij verder dan met Nederlands of Papiamentu. En wanneer papiamentu-sprekende mensen ook NL kunnen, gaan zij heel snel over op Papiamentu. Maar de Spaanstaligen kunnen alleen Spaans of Papiamentu. En Leo zou Leo niet zijn wanneer hij zich met alle overgave heeft gestort op het Spaans en inmiddels zelf een stillegging in het Spaans kan regelen! En dat voor iemand, die altijd dacht niet goed in talen te zijn.

We zijn al aardig ingeburgerd in het Bonairiaanse leven en hebben zo ons eigen kringetje alweer om ons heen gebouwd. Zo krijgen we 2e kerstdag Ilona te eten, die ik (marjan) vorig jaar September in het vliegtuig heb leren en kennen en zij woont hier sinds maart. Oud en nieuw is nog onzeker, maar dat kan op de dag zelf nog helemaal ingevuld worden. Wij allebei houden er ook van rustig het oude jaar uit te zitten en daarna de gezelligheid op te zoeken. We gaan het zien wat het gaat worden!

Rest mij jullie allemaal (ook namens Leo) hele fijne kerstdagen toe te wensen en een prachtig 2018!!

Liefs Leo en Marjan

• 22 December 2017 - 23:59

Carin Benders:

Hoi Marian,

Wat leuk om weer een blog te lezen over jullie leven op Bonaire. Geweldig leuk huis woon je nu maar wat een rattenstreek om de huur met 600 dollar te verhogen.

Fijne feestdagen en een gezond, veilig en vooral gelukkig 2018.

• 23 December 2017 - 00:38

Detje:

Leuk marian om weer iets te lezen!!
    Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een hele fijne jaarwisseling!!

Groetjes Detje,

• 23 December 2017 - 09:02

Tanja:

Leuk weer een blog te lezen.
    Fijne feestdagen.

Tanja

• 23 December 2017 - 14:34

Hanny & Bert:

Hoi Marjan, ook een mooie plek. Ligt ook iets dichter bij de "stad" of lijkt dat zo.

Voor jullie ook hele fijne dagen en een goed 2018.

groeten vanuit Battum.

• 30 December 2017 - 23:07

Johanna Wiersma:

Leuk om op deze manier weer wat van jullie te horen.
    Een goeie jaarwisseling en een heel gezond en gelukkig 2018.

Groetjes Erwin en Johanna.