Kaya Berilo 19 en van alles over Leo - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Kaya Berilo 19 en van alles over Leo - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Kaya Berilo 19 en van alles over Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

09 September 2015 | Curaçao, Jan Thiel

Bon Dia, Lieve lezers!

Anderhalve maand geleden het laatste verhaal van ons vanaf Bonaire. Is er dan niet gebeurd? Zeker wel, maar was er nog niet aan toegekomen om er iets over te schrijven! Eerst een logistieke mededeling: Ons adres is gewijzigd! We zijn niet verhuisd, maar ons huisnummer bleek niet correct!! Het moet zijn Kaya Berilo 19!!! Ook best logisch, daar onze buurman huisnummer 21 heeft...Had de mevrouw bij Burgerzaken toch gelijk!

Na de vakantie is Leo weer aan het werk gegaan, hij moest eerst wel weer even wennen na 4 weken, maar net als in Nederland, ben je er op Bonaire ook zo weer in. De eerste dagen waren lastig maar op woensdag kreeg hij het compliment,dat zijn aanwezigheid mensen op het eiland in beweging zet. Dat is altijd leuk om te horen. En de persberichten vliegen ons om de oren:

Hij is daar, met recht trots op. Begin augustus is hij twee weken naar de bovenwinden geweest. Dat was een heel avontuurlijke reis. We begonnen deze samen op Curacao, alwaar wij onze buren uit Bathmen troffen in de door hen gehuurde villa. Een leuke kennismaking met Curacao, die we samen nog een keer over gaan doen. Ik mocht maandag weer terug naar Bonaire, maar Leo vloog door naar Saba.
Op Saba had hij een fantastische kamer (appartement) bij hotel Juliana's, wat fijn was daar hij ruim een week op Saba mocht blijven.
Op woensdag 12 augustus belde Leo mij, niet in paniek, maar wel opgewonden. Hij had een vliegtuigje neer zien storten in het water en collega Ronald zei eerst nog dat het een watervliegtuigje was. Nou dat kon echt niet hoor Marjan, daar vloog hij veel te laag voor en toen zagen ze het vliegtuigje ook al in het water liggen en voer er een boot naar toe. Of ik maar even internet in de gaten wilde houden wat er gebeurd was. Ik vond het allemaal wel een beetje eng, want wat als het een passagiersvliegtuigje was...Ga ik daar niet meer in en mijn lieve echtgenoot moest dan ooit een keer van dat eiland af... Ik de hele middag internet gecheckt, Sabaradio geluisterd(geen zin, want mijn kennis van het papiamentu komt ernstig tekort), maar geen nieuws... Dat maar bericht aan Leo, antwoord :..ja het blijkt een postvliegtuigen van Fedex te zijn. Bij het Googlen van Fedex en vliegtuigcrash, blijft dat Fedex wel eens een crash maakt. zeker aan deze kant van de wereld. Aan het begin van de avond kwam op de site van Bonaire.nu onderstaand berichtje te staan:
Gelukkig is de piloot er met een gebroken hand vanaf gekomen, helaas is het vliegtuigje met de poststukken op de zeebodem geraakt.

In het weekend is hij samen met collega Ronald naar Saba-oke (karaoke op Saba) geweest, maar hij durfde het uiteindelijk niet aan om zijn kunsten te vertonen. Jammer gemiste kans Leo, begin klein, dan kun je altijd groter groeien. Hij mocht van mij ook niet zijn welgevormde vriendin (Lees gitaar) meenemen, daar ik bang was dat de vriendin het vliegtuig niet in kon en ja de beste vriendin (na mij) achterlaten en niet weten of er goed voor gezorgd wordt, is voor niemand goed.

Ondertussen waren er op Saba alleen maar succesvolle landingen en starts geweest van passagiersvliegtuigjes, dus kon Leo met een gerust hart de tocht van Saba, naar St. Maarten, van St. Maarten naar St. Eustatius maken. Ook deze vluchten waren succesvol, want Leo is nog helemaal heel. Op Statia (st. eustatius in de volksmond) was er ook een ketenoverleg en hiervan is ook een persbericht uitgegeven met een prachtige foto, waarop een zeer vrolijke Leo te zien is.

Het was nog even spannend of Leo wel naar huis kon komen, daar de storm Danny, bezig was uit te groeien tot een orkaan en richting de bovenwinden ging.
Maar gelukkig nam hij net op tijd in kracht af en konden de 2 dushi"s (Ik en mijn "oppas" Sabine) Leo weer ophalen van het vliegveld. En zondag konden wij Oeh en Ah-en over zijn verrichtingen op de surfplank. En hij gaat als een speer!
De komende weken is hij heel druk met het voorbereiden van het project bouw dat midden september de aftrap krijgt. Er zijn inmiddels folders klaar, die er goed uitzien en waar ik de ideeën van Leo helemaal terug zie. Chapeau! maar ook voor alle collega's en mensen die samen met Leo het project op touw zetten.

Een volgende keer zal ik onder andere berichten over mijn belevenissen met een landkrab in huis...
Nog even jullie aandacht voor de wijziging van ons huisnummer naar nummer 19! Dus nr. 53 doorstrepen in het adresboekje en nr. 19 opschrijven.
Ik zal ook nog wat filmpjes onderwater en foto's toevoegen, zodat jullie ook wat te kijken hebben, zeker de Facebook-lozen onder ons!

Saludo Kordial en Ayoooo