Plons! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Plons! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Plons!

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

09 April 2015 | Bonaire, Kralendijk

9 april alweer! Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar bij ons vliegt de tijd! We hebben de paasdagen weer achter de rug! Ook op Bonaire was het paasweekend de aanzet voor de eerste kampeerbewegingen! Mijn vermoeden is dat het op Bonaire uiteindelijk veel aangenamer is verlopen qua temperatuur, dan in Nederland. Ik zag op Facebook zelfs een foto van een Facebookvriend voorbijkomen, waarbij de ijsbloemen op het caravanraam werden getoond. Ik zeg: Gekkies! Maar het weekende stond bij ons in het teken van lekker samen zijn. Leo heeft veel dynamiek op het werk en was wel toe aan een weekendje rust! We hebben een stukje langs de kust gereden en genoten van het uitzicht en het landschap. Natuurlijk moest er ook gewindsurft worden en had ik opnieuw de zware taak de tijd door te brengen bij de Hangout-bar...Nou da's geen straf hoor, je zit er heerlijk, de medewerkers zijn hartstikke aardig en attent en allerlei soorten gasten komen voorbij!. Heerlijk. Leo gaat met het windsurfen supergoed (ik heb er geen andere uitdrukking voor). De Beachstart is al soepeltjes te noemen en hij valt bijna niet meer van de plank af! Chapeau! Hij begint zelfs al heel voorzichtig een Sixpack te ontwikkelen! Ja, daar waar een sixpack hoort! Knappert!
Zaterdagavond zijn we uit eten geweest bij Restaurant Patagonia, een Argentijns restaurant met heerlijke eten en opnieuw zeer vriendelijke medewerkers. Kortom het was een Vrolijk Pasen!
Deze week heb ik het eindelijk aangedurfd om naar de kapper te gaan. Het kon ook echt niet meer, mijn eigen melkboerenhondehaar, met grijze draadjes, kwam onverbiddelijk door de geblondeerde haartjes. Het model was volledig zoek en bijna niet meer door te borstelen... Dus op zoek naar een kapper, da's nog zo makkelijk niet voor mij. Eens nagevraagd bij een andere, niet geheel eigen, blonde mevrouw waar zij naar toe ging. En de kapsalon die zij noemde, had ik ook al gevonden. Zij was niet geheel tevreden, maar soms moet je risico's nemen...En zo ook ik! Dus woensdag was het zover. Een heel aardige dame heeft mijn haarkleur weer helemaal opgefrist en het model is weer terug! Ik ben heel tevreden! Ze vertelde een heel verdrietig verhaal over haar partner, de vader van haar drie jonge kinderen..die is 24 december overleden (als gevolg van een ongeluk kwam ik later achter). Respect voor deze vrouw, voor de wijze waarop zij alweer in het leven staat.
Thuisgekomen van de kapper natuurlijk snel het middageten afgemaakt en Leo opgehaald van zijn werk. Zaten we net aan tafel, horen we opeens PLONS! Plons? Mevrouw Leguaan (denken wij...) maakte een plons in het zwembad, want ja ze zijn waterminnend. En meneer Leguaan zat er stoer bij te kijken. Op Facebook had Leo de plaatjes al gedeeld en mijn lieve zus vindt ze op de foto al eng...Nou zus in het echt......hahahaha Ik schrik ook altijd wanneer ik er eentje zie, maar uiteindelijk zijn ze altijd banger voor jou, dan jij voor hen!. Je moet ze niet in het nauw brengen, want een Leguaan in het nauw maakt rare sprongen! Dat wetende kun je er enorm van genieten, dat dit zomaar over je terras voorbij komt lopen. Ik denk dat Leo stiekem op een huisleguaan hoopt, ik ben daar veel minder enthousiast over.


Het is alweer bijna weekend, maak er wat moois van! Het wordt mooi weer! NB ik voeg nog even wat foto's toe!
Groetjes vanaf Bonaire! I

  • 09 April 2015 - 21:45

    Alie :

    Zo te horen was het weer een goede week, alleen die leguanen lijken mij ook eng .Hoe lang blijven jullie in juni is dat jullie vakantie alvast.? Nou groetjes uut Battum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 53176

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: