de container...deel drie - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu de container...deel drie - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

de container...deel drie

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

24 Februari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Hallo lieve lezers!

Vandaag is de dag dat ik de Blog over de container wil afsluiten. Echter de oplettende lezer ziet wellicht dat ik het het blog omstreeks 9 uur s'ochtends Boneriaanse tijd heb geschreven...Dat betekent dat:1: de Inhoud van de container pas vanmiddag komt, of 2: dat ik niet kan wachten tot dat de mensen van het vervoersbedrijf hier zullen arriveren of 3)....... En inderdaad hoor het is optie 3! Gistermorgen werd ik gebeld door Ilse van het vervoersbedrijf, die vooraf nog even het belscript " slecht nieuws gesprek" had doorgenomen. Want Dag mevrouw Marjan, (en nu geen hoe gaat het met u en andere vriendelijkheden) nee, meteen : ik heb niet zo goed nieuws voor u! NEEEEEEEEEE, Neeeeee, (ik voelde me net Bonnie St. Clair in Dr. Bernhard)..De container zit er weer niet bij...Hij komt vrijdag of zaterdag aan en maandag 2 maart bent u echt de eerste waaraan wij gaan leveren...Nou het zonnetje op Bonaire hield even op met schijnen en dat klopt ook, want gister een paar flinke regenbuien ;-)). Nog minder tijd om mijn eindopdracht met literatuur af te maken. Dan volgende week 24/7 aan de slag, als (niet wanneer, slag om de arm) de boeken zijn gearriveerd...). Gelukkig is na de regenbui het zonnetje snel weer gearriveerd en heb ik mezelf opnieuw opgepept! Marjan, kijk naar buiten, prachtig weer, mooie omgeving, heerlijk huis, zwembad..mijn liefje mijn liefje wat wil je nog meer. Inderdaad wat wil ik nog meer! Ook Leo was teleurgesteld, want zijn tweede gitaar met versterker arriveert nu ook niet...Maar ook hij heeft zich snel herpakt! S'middags dan maar even langs de AVIS (autoverhuurbedrijf) Dag meneer, Ah mevrouw u wilt zeker weer verlengen....hahaha hij zag het vast aan mijn snuitje... Klopt, met medeleven is het verhuurcontract verlengd...Lief! S'avonds na het eten lekker in het zwembadje gedoken, gewoon omdat het kan! en dan vallen alle zorgen echt van je af! Heerlijk! Het weekend was trouwens ook helemaal prima! Zaterdag hadden we geen "verplichtingen" dus lekker rustig aan gedaan en gerelaxt bij de Kas Bunita! Zaterdag aan het eind van de middag was ik via FaceTime aanwezig op het feestje van jarige Bets, want de vriendinnenclub moest natuurlijk een stukje doen en ik mocht daarbij niet ontbreken! Luid en duidelijk kwam ik over volgens zeggen! Dat hadden de meisjes heel goed geregeld! Chapeau! Daarna overvalt je dan wel een gevoel van gemis! want ik mis iedereen, maar als je je vriendenclub dan samen ziet en jij bent daar niet lijfelijk bij...moest even een traantje wegpinken.
Zondag heeft Leo weer een uurtje gewindsurft en hij mocht een groter zeil! Spannend! Het ging helemaal goed en kreeg ook meer snelheid! Stoer! S'avonds collega Margreth en haar man te eten gehad, heel gezellig! En nu is het dan alweer dinsdag en zitten we bijna 2 maanden op Bonaire! Tot nu toe een ervaring die we beide niet hebben willen missen! Gisteren arriveerde ook weer een enorme cruiseboot, deze torende hoog uit boven Kralendijk, onvoorstelbaar. S'avonds heb ik in de herhaling de uitzending van Droomhuis gezocht op Bonaire. Leuk om te zien, maar de meneer maakte de opmerking: Ja bij het starten van een eigen zaak, zijn er in NL zoveel regeltjes...daar gaan mijn haartjes een beetje van overeind staan, want meneer, Bonaire is ook NL en ook hier zijn regels waaraan een ieder zich mag houden...En je bent hier in eerste instantie te gast en vestig je je hier permanent, dan zul je moeten integreren! Dat moet ook een ieder in NL! Het grappige van de uitzending is dat ze natuurlijk alleen de mooiste plekjes in beeld brengen, op dit moment is er politiek veel aan de hand op Bonaire, men wil een referendum over het voortbestaan van het huidige bestuur op Bonaire en bij een van de gebouwen waar ook opnames zijn gemaakt, staan elke dag mensen een stil protest te houden, met protestborden, NIET IN BEELD gebracht...in maart zijn er verkiezingen op Bonaire die uitsluitsel moeten geven in deze kwestie. Op de radio zijn de discussies inmiddels vol aan de gang!
Tijdens het schrijven van het blog, was er veel lawaai om het huis van de Lora's, kijk ik opzij, zit er 1 op de spijlen bij het raam in de keuken! Snel de i-phone gepakt, want Lora's laten zich niet zo makkelijk fotograferen! Deze nu wel, leuk leuk leuk! ik heb zelfs een filmpje gemaakt, niet van de kwaliteit zoals mijn broer Hans Wolters die maakt, maar toch! Ik zal ze proberen bij te voegen!

Bon Siman (ook al is het dinsdag..)
Ayo!

  • 25 Februari 2015 - 13:01

    Anneke Wolters:

    wat een pech toch met die contener hopelijk komt hij nu wel mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 53028

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: