Een kleine update (wat hebben we niet verteld) - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Een kleine update (wat hebben we niet verteld) - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Een kleine update (wat hebben we niet verteld)

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

12 Februari 2015 | Bonaire, Kralendijk

Hallo allemaal,

Hier toch nog even een berichtje van ons. Vandaag gaan we over naar ons nieuwe huurhuis. De spullen zijn geleverd, de matras is gearriveerd...Gistermiddag de hele middag in het huis geweest om te wachten op de leveringen. En ik ben blij hoor! Een prachtig uitzicht over Kralendijk, klein Bonaire en natuurlijk de zee. Genieten. Ik was alleen niet zo slim om mijn badpak mee te nemen, want het was gister een warme dag met weinig wind, dus verder dan de voetjes in het zwembad kwam ik niet..Dan maar een goed boek uitlezen, ook fijn en natuurlijk via de Whats-App wat mensen lastig vallen.

Nu gaan we ons huis aan de Kaya Oro verlaten en wat we niet hebben verteld over het huis is het volgende:

Bij het verzetten van het bed, in verband met het goed onder de klamboe te kunnen liggen, zagen wij achter de gordijnen een houten honkbalknuppel liggen....hmmmm veilige wijk toch, waar we verbleven...
Achter ons is een opvang voor thuisloze jongeren in de puberleeftijd, dus s'avonds nog wel eens een uitbarsting die bij die leeftijd hoort mee mogen maken...;-) Hebben wij dat ook eens!
En de avond voordat Leo wegging hadden wij een nieuwe vriend in de douche: Kakkerlak AAAARGHHH Niet fijn! Gelukkig had ik al gezien dat in het aanrechtkastje een spuitbus insectenverdelger stond: PIEF PAF POEF (ja echt waar de naam van het product!) Dus mijn held op Birkies aan de slag en het vriendje bespoten, opgepakt en in de WC gegooid en doorgespoeld...
De volgende avond, ja de eerste avond dat Leo weg was....Opnieuw een vriendje Kakkerlak net op weg naar de woonkamer, toen ik naar bed wilde gaan! Nu ben ik niet de allergrootste angsthaas voor insecten, maar kakkerlakken brrrrrr. Goed ik opnieuw de PIEF PAF POEF gepakt (kakkerlak NOOIT doodstampen, draagt eitjes bij zich, heb je er nog meer). Maar dan kom je erachter dat zo'n kakkerlak nog best snel is.. en voordat ik het beest terminaal kon spuiten vloog hij onder de bank. Ik heb toen maar een flinke dosis verdelger onder de bank gespoten...Op goed geluk en de toegangsdeur van de slaapkamer goed dicht gedaan.
Ondanks eerdere berichten, heb ik die nacht toch iets minder goed geslapen, beelden van een invasie kakkerlakken kwamen regelmatig voorbij...de volgende ochtend lag hij gelukkig op zijn ruggetje met de pootjes omhoog net voor de bank. Ik heb hem opgepakt met een tissue, in een zakje gedaan en direct in de kliko buiten gedaan..
Nu ga ik ervan uit dat het dezelfde kakkerlak is, want daarna geen incidenten met insecten meer.

Voor de rest was het hier helemaal prima en hebben hier de afgelopen tijd met veel plezier gewoond, vriendjes gemaakt met de Pushinan (Papiamentu voor katten) en vriendelijk gezwaaid naar alle langsrijdende buren.

Een nieuwe periode breekt aan, we verheugen ons beide al op de zonsondergang waarvan wij vanavond mogen genieten.

En zo zie je maar weer Jantje huilt Jantje lacht! Wij tellen onze zegeningen en zijn blij en dankbaar voor alles wat wij hier mee mogen maken. Zo dat is dan ook maar weer gezegd en als afsluiter:
Geluk zit voor ons altijd in kleine dingen, dat maakt het geluk zo groot!

Ayo!

  • 12 Februari 2015 - 21:03

    Paul:

    Hé Marjan, leuke verhalen! Ik heb nog een tip tegen kakkerlakken. Spuit er een halve bus haarlak tegen aan en het beest ligt in no time gestrekt. Ik praat uit ervaring, wij hadden ze op Tenerife. Geniet van je verblijf, ik blijf je belevenissen met veel plezier volgen! Harte groet vanuit Diepenveen.

  • 12 Februari 2015 - 21:05

    Paul:

    Ik bedoelde dus: hartelijke groet :-)

  • 13 Februari 2015 - 13:51

    Anneke Wo;ters :

    kakkerlakken je was al bang voor een mug ben je wel vooruitgegaan flinke meid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1654
Totaal aantal bezoekers 52992

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: