De week doormidden zagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu De week doormidden zagen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

De week doormidden zagen

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

04 Februari 2015 | Bonaire, Kralendijk

He he, ik kan bijna de Leoloze week doormidden zagen, want het is alweer woensdag. Nou heeft Riet Wolters toch wel een beetje gelijk gekregen, dat het best wel saai is, zo zonder Leo.. Maar dat wil ik natuurlijk niet zomaar toegeven. De zondag klungel je nog wel een beetje gelukkig alleen aan en zoals verteld naar de kerk, voor het broodnodige geestelijke voer, maar op de maandag begint het dan toch alweer een beetje te vervelen.. Overdag nog niet, maar s'avonds wel. Want een vriendelijk woord, of na een dag zwijgen, uberhaupt een woordje spreken is dan wel welkom.. Dan is het wel heel fijn om in de huidige tijd te leven, ware het niet dat heel Nederland op 1 oor ligt terwijl ik enorme behoefte heb aan menselijke contact. Gelukkig heb ik dan of nachtmensen of mijn Canadian Friend Jean Turner tot beschikking om even bij te kletsen.
Verder mag ik 4 dagen naar de meubelwinkel om een deelbetaling te doen voor de aangekochte meubels, want je kunt per dag maar maximaal 500 USD per pin betalen (ja of iets meer, detail..)..gelukkig werkt in de winkel een heel aardige mevrouw, met wie ik een heel gezellige praatje kan maken. We hebben inmiddels het zwarte Pietenprobleem al opgelost, überhaupt alle Raciale kwesties wanneer het aan ons zou liggen en vandaag de oplossing voor de kwesties in de katholieke kerk. Ik voorzie een politieke carrière op Bonaire..;-P. Vanochtend ook weer de wekelijkse les Papiamentu. Ook altijd een leuke bezigheid. Naar aanleiding van het zinnetje dat ik in het Papiamentu had gemaakt: M'a traha na Rabobank pa binti seis aña. Fo'i aña pasá mi ta studiando.. sprak zij mij na de les aan. Mag ik vragen heeft u (ja op Bonaire blijf je heel lang u) 26 jaar bij de Rabobank gewerkt. Dat klopt, nou zij en haar man hadden een aantal plannen, waarover ik verder niet zal uitweiden, maar wellicht kan mijn bankkennis nog van toepassing zijn. Haar echtgenoot is altijd werkzaam geweest in de vliegtuigbusiness (Vliegtuigwerkbouwkundige) en heeft plannen voor een opleiding te organiseren voor vliegtuigmecaniciens (o.i.d.) (Johannes Buter, ik zie mogelijkheden :-))...
Hartstikke leuk, kreeg ik wel energie van.

Nu zullen jullie je afvragen, maar het contact met Leo, hoe gaat dat dan. Zonder al te erg uit de school te klappen, Leo is via de What's app en telefoon nogal kort van stof...Bovendien was het internet op Saba niet geweldig, dus wat hij allemaal meegemaakt heeft, dat zal hij later wellicht zelf vertellen. De landing op Saba had zondag nog wel wat voeten in de aarde, want de 1e keer was de wind te gevaarlijk om te landen... dus weer terug naar st. Maarten en een uurtje later een nieuwe poging...die is wel gelukt. Vandaag is hij naar St. Eustacius gevlogen en daar is hij veilig geland, want ik heb inmiddels een kort maar krachtig berichtje van hem ontvangen:Geland op Statia... Daar moet ik het mee doen. Ik ben het van hem gewend hoor. Vroeger, voor de jonge lezers, bestond er nog geen Social media of computers zoals wij die nu kennen. En schreven wij elkaar brieven.. Leo kwam niet verder dan 1 kantje met het hoogstnodige, terwijl ik (natuurlijk) proza op 6 kantjes wist te produceren..Zo ik ga weer door met zaken regelen en mezelf bezighouden!

Kumindá tur hende pa mi!

  • 05 Februari 2015 - 19:36

    Gerda:

    Leuk om je verhalen te lezen. Ik krijg bijna heimwee naar Bonaire. Heb daar met veel plezier 5 dagen rondgereden na onze inspannende reis in Peru. Veel geiten, flamingo's e.d. gezien.
    Ik weet niet wat voor een werk Leo doet, maar zo zien jullie wel wat van de wereld. Zie jij je nog kans om daar aan de slag te komen? Anders moet je toch maar eens een dikke hobby en studieboeken aanschaffen.
    Groetjes
    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leo en Marjan

voor 2 jaar gaan wij op Bonaire wonen, Leo gaat aan het werk voor RCN (Rijksdienst Caribisch Nederland) en Marjan gaat digitaal verder met haar opleiding Culturele en Maatschappelijke vorming. Samen wonen we in Kralendijk.

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 608
Totaal aantal bezoekers 53003

Voorgaande reizen:

02 Januari 2015 - 31 December 2017

Leo en Marjan op Bonaire van 2015 tot 2017?

Landen bezocht: