Wordt er ook nog gewerkt? - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu Wordt er ook nog gewerkt? - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

Wordt er ook nog gewerkt?

Door: Marjan de Jong

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

28 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

bij het vorige verslagje, was de vraag, wordt daar ook nog gewerkt? Nou door Leo zeker, want de Arbeidsinspectie heeft het nieuws gehaald:

ja ja, die Leo, actie, meteen aan de slag. Daarnaast is hij druk bezig met kennis maken met leidinggevenden andere diensten op het eiland en hij geeft aan dat het fijn is dat de lijnen zo kort zijn. Elke dag een blije Leo. Ik ben vooral druk bezig met tussen de middag een soepje maken voor de echtgenoot, hem naar het werk brengen, het huis een beetje kuisen, voorbereidingen treffen voor het avondeten en niet te vergeten de studie. En we hebben goed bericht ontvangen over de container, deze komt definitief 6 februari aan! Joehoe, morgen alvast een en ander regelen bij het transportbedrijf voor de inklaring van de inboedel en de auto. Moet alleen het contract van het huurhuis nog een beetje vlotten. We houden de moed erin! Ach en na een uurtje zwemmen in de zee en een limoencellootje (ja er zijn meer winkels die Limoncello verkopen!) later is het alleen maar fijn op Bonaire. Want elke dag mooi weer, dat zorgt ervoor dat sjagerijnigheid ver te zoeken is!

En hoe gaat het eigenlijk met Simba, onze lieve lieve simba... Nou die hebben we 27 december naar nichtje Wendy gebracht. Die wilde eigenijk wel een tweede kat, maar had dat nog altijd niet aan haar kat Cwinty durven te vertellen, dus Wendy had wel een beetje de bibbers toen wij Simba 27 december afleverden bij Wendy. Maar Wendy is een slimme meid die op haar toekomst is voorbereid, dus zij had al gezorgd voor een riante logeerkamer (en heel lekker warm) voor Simba, afgesloten voor de pittige Cwinty (naam is wellicht niet helemaal goed geschreven, excuses hiervoor). Maar de dame en heer op leeftijd konden elkaar eventueel wel bekijken door het raam van de deur. Daar werd in het begin geen gebruik van gemaakt. Simba kwam lekker bij van zijn verhuizing en lag lekker in zijn mandje in zijn riante kamer en Cwinty vond de weg naar boven iets te spannend. Na een paar dagen had Wendy de deur naar beneden voor Simba al open gezet en daar hetzelfde patroon, de weg naar beneden was in het begin soms te spannend... voor Simba. Toch zou Simba, Simba niet zijn, wanneer hij zijn nieuwsgierig en hang naar aandacht niet kan bedwingen en de boze damespoes voor lief nam op de weg naar beneden. Inmiddels liggen de poezen allebei op de bank, met valse blikken naar elkaar wie het dichtst bij Wendy mag liggen. En het laatste bericht van Wendy was dat een kort moment van Neusje/Neusje is geweest zonder naar elkaar te blazen. Ach dat doet ons goed. Wij kennen Simba en weten dat hij heel charmant en heel sociaal kan zijn en is natuurlijk Tommy (die spinnend op zijn wolkje naar beneden kijkt) gewend. Maar geen charmante oude dame... De oude dame gedoogt hem inmiddels, maar hij moet niet onverwacht om de hoek springen, dan is een fixe blaasactie zijn deel. Prima, dan doet hij dat terug! Voor Simba hopen we (en vertrouwen we ook wel een beetje op) dat hij hele goede maatjes wordt met Cwinty en dat ze samen nog mooie jaren en avonturen met elkaar beleven!

Komende week gaat Leo naar Saba en St. Eustacias, dus skypeverzoeken van familie en vrienden zijn heeeeeel welkom voor de auteur van dit verhaal.

Saludo Kordial, Bonanochi

• 28 Januari 2015 - 22:57

Gerrie:

Goed bezig die Leo! En mooi dat de eigen spullen binnenkort weer voor handen zijn.

• 29 Januari 2015 - 09:07

Alie :

Goed het Leo goed bevalt en dat Simba goed op zijn plek is .Kun ji je zelfde studie daar afmaken ?hoop dat je eigen spullen gauw op de goede plaats kan en dat de huurwoning gauw rond komt

• 29 Januari 2015 - 10:17

Miranda Menting:

Skypen, ooit heb ik me aangemeld voor skypen. Maar blond als ik ben weet totaal niet meer onder welke naam ik me heb aangemeld en al helemaal niet meer met welk wachtwoord.

• 29 Januari 2015 - 15:48

Anneke Wolters:

wat zul je blij zijn als je spullen binnen zijn we hebben vanmorgen een beetje sneeuw gehad maar niet zoveel dat het bleef liggen ik ben weer van mijn verkoudheid af ik hoop dat we nu is een keer wat beter weer krijgen ik moet maaris een keer er een bij halen die me leerd hoe ik moet skypen wat dat betreft ben ik niet zo vlug van begrip

• 01 Februari 2015 - 13:00

Dennis Hitijahubessy:

Leuke verhalen! Goede actie van de Arbeidsinspectie - Leo: top!
    Hopelijk gaat dit zijn uitwerking krijgen op de eilanden.