13 januari 2015 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu 13 januari 2015 - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Leo en Marjan Jong - WaarBenJij.nu

13 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg Leo en Marjan

13 Januari 2015 | Bonaire, Kralendijk

zooo we zijn alweer op de dinsdag en wat ervaringen rijker..

Leo heeft geleerd dat het verstandiger is of je tas in je eigen auto achter te laten of bij je te houden. Nu was het zaterdagmorgen dat hij zijn tas terughad en 12 uur zonder i-pad is best lang voor een i-pad verslaafde. Toen hij zijn spulletjes terughad was hij weer helemaal de gezellige aardige leo!

Deze ochtend zijn we wezen kijken bij een woning in de wijk Belnem. Het leuke van de wijk Belnem is dat het dicht de oceaan licht. Het nadeel is dat er heel veel muggen wonen en de zilte lucht een aanslag doet op al je spullen. Het huis was heel mooi, was een plannetje met telkens 4 huizen bij elkaar. En daar had je meteen een probleem, heel dicht op elkaar, twijfelachtig of je altijd wind hebt (onontbeerlijk hier). kleine tuin en kleine woonruimte. Het huis was heel degelijk gebouwd en 3 wc en twee badkamers, maar de verkopende meneer wilde het wel heel graag aan ons slijten en daar zijn leo en ik een beetje allergisch voor. Geen druk opleggen dan doen we het niet... De verkopende meneer was wel heel slim, speelde handig in op het sentiment veilig voelen...Want Leo zal af en toe een weekje op Saba/Statia zijn en dan ben ik alleen. Ja dan is het natuurlijk wel fijn om dichtbij mensen te hebben...Maar leo was niet overtuigd, hij wilde meer ruimte. En daar moest ik hem ook gelijk in geven, want mij leek de woonruimte ook aan de kleine kant... http://www.bonairecomfortrentals.com/property/bonaire-saturnus-apartments-for-rent/ De link dan hebben jullie een idee. Daarna zijn we nog even wezen toeren naar Lac Cai, de baai om windsurfen te leren en te snorkelen. Prachtig en natuurlijk zijn we even langs de bekende Bonairiaanse flamingo's gereden. waarvan we vanuit de verte een foto hebben gemaakt. De vogels zijn namelijk heel schuw. S'middags hebben we lekker toeristisch door Kralendijk geslenterd en een ijsje gegeten bij Gio's, deze ijssalon doet echt niet onder voor TanteMini... S'avonds de zaterdagavond afgesloten met een Limoncello en ondertussen chats-app verkeer met de Buurtjes in Bathmen. En doormiddel van foto's ff laten ziet hoe goed we ervoor staan...Och had ik nog niet eens verteld dat ik via Facebook de hartelijke groetjes kreeg van mijn collega's van het Cultuurhuus. Das altijd leuk! Gezellige foto erbij met de gezellige snuitjes!
Zondag hebben we natuurlijk s'ochtends rustig aangedaan om smiddags naar Washington Slagbaai te rijden. We mochten het terrein niet op met onze luxe wagen, ONGESCHIKT...dus een eindje het park ingelopen..Veel salamandertjes en kleine leguanen. Het is voor ons een hele ervaring, zo'n tropisch eiland. Je waant je soms in een set voor Star Wars (nou ja Leo dan..). S'avonds opnieuw de avond afgesloten met een limoncellootje, gewoon omdat het kan. En handig hoor, zo'n ijskast met ijsblokjes maker...
Maandagmorgen opnieuw op huizenjacht, dit huis hadden we ook gevonden op Internet. Buurvrouw Judith had ons al wel getipt, denk om de wind rondom het huis en zo hoog mogelijk in verband met de wind. Wij kwamen aan bij de Casita samen met de mevrouw van het verhuurbedrijf. De eigenaresse (geen antilliaanse, uit colombia of venezuela, want ze sprak eigenlijk alleen goed spaans), deed open en daar kwamen we binnen, het zag er anders uit dan op de foto's, voller en rommeliger...De slaapkamers waren wel heel groot, maar van de tuin en porch werden wij niet echt blij...En leo had vermoedens over de mevrouw, waarvan hij dan weer niet warm werd...Het huis was heel warm van binnen, ik haakte al af, leo ook heel snel... http://www.caribbeanhomesbonaire.com/object/178/Kaya-Bernadetta-3 Terug naar af... Ik weer op zoek naar casita's bonita's, zag ik op een site een woning die ik al vaker had gezien en waarvan ik telkens heel blij werd, maar de huurprijs was hoog... Vandaag gekeken, wij zijn helemaal enthousiast, nog ff wat plussen en minnen bij elkaar, maar dan kon deze het wel eens worden! Joepie! Niet gemeubileerd, dat heeft als voordeel dat je niet met leren banken of andere niet leuke meubels zit waar je niet blij van wordt... http://www.harbourtownbonaire.com/NL/detail.asp?objectid=661

Bon Noche, Later meer!!!

• 13 Januari 2015 - 20:56

Rianne Nijboer:

Haha super leuk jullie ervaringen te lezen! :D De ijsjes bij Gio's zijn mega verslavend! Huur een dag een leuke jeep om door Washington Slagbaai te rijden. Erg mooie plekjes te vinden daar. Succes met de huizenjacht! Liefs

• 13 Januari 2015 - 21:01

Gerrie:

wat leuk op deze manier huizen kijken. Ik ben benieuwd welke het uiteindelijk wordt...foto's

• 13 Januari 2015 - 21:12

Alie Israel:

Wat leuk weer jullie verslag te lezen ik hoop dat jullie een leuk huis vinden.Begint het al iets te wennen daarzo,is het warm daar ,is het goed vol te houden

• 13 Januari 2015 - 21:33

Detje Markvoort:

Leuk om dit te lezen
    Ik hoop dat jullie toch nog een mooi huisje vinden.
    Hier is alles goed ook goed.
    Kevin is vandaag geslaagd voor zijn vrachtwagen rijbewijs.
    Is hij supper trots op en wij ook.

Groetjes Detje.

• 13 Januari 2015 - 22:02

Lisette Hafkamp:

mooi om te lezen dat jullie nog steeds gewoon je eigen plan trekken en volop genieten van alles om jullie heen! Vol te houden de warmte?

• 14 Januari 2015 - 00:23

Ingrid Wolters:

Hoi Marjan & Leo

De volgende keer graag wat groter typen Marjan..... zat zowat in de laptop :-), maar leuk zo die woningen mee bekijken en idd die laatste is een hele mooie.......... en verder lekker blijven genieten XXX van ons drietjes: Inge/Ingrid en Naomi!!

• 15 Januari 2015 - 21:51

Diny:

He lieve zus en zwager, hoe staat het met de huizen jacht? Het laatste huisje wil ik ook wel eens een beschuitje met jullie eten